top of page

De Mascha Planner

Ik heb nog nooit in mijn leven gepland, maar wanneer ik deze oh zo mooie planner voorbij zag komen, was ik meteen verliefd op het hele idee ervan. De planner waarover ik het heb is uiteraard de gloednieuwe planner van Mascha Feoktistova, namelijk de Mascha Planner. Het is één van de meest besproken planners van het moment. Je bezit hem misschien zelf of je hebt hem besteld en wacht ongeduldig tot hij op je deurmat komt te liggen of je hebt er misschien nog nooit eerder van gehoord. Lees dan zeker verder, want ik ga jullie namelijk alles uitgebreid vertellen nadat ik hem zelf heb uitgetest.

Zoals ik al zei is de planner volledig ontworpen door Mascha. Ze werkte samen met een team om hem tot stand te laten komen en stak hier een grote hoeveelheid tijd en moeite in. Dit is ook waar te nemen aan de planner. Alles is namelijk weldoordacht, er zitten geen onnodige pagina’s in, er zitten stickertjes bij en nog een paar andere dingen waarover ik jullie straks nog meer ga vertellen. Om het kort te zeggen heeft ze dus uitstekend werk geleverd.

Mascha kennen de meeste van jullie waarschijnlijk beter onder de naam ‘Beautygloss’. Dit was vroeger haar blog (niet langer meer actief). Nu kan je haar nog terugvinden op youtube onder deze naam. Op dit kanaal kan je filmpjes over beauty terugvinden, zoals de naam van het kanaal het al zegt. Ook heeft ze een ander kanaal op youtube, waar ze dagelijks vlogt, namelijk vloggloss.

Zelf volg ik Mascha al een hele tijd op beauygloss, waardoor ik hoorde dat ze een planner ging uitbrengen. Eerst dacht ik ‘och dat is niets voor mij, ik plan nooit’, maar wanneer ik zag hoe hij eruit zag, kon ik de drang niet weerstaan om hem te kopen. Het hele plan concept wat iedereen oh zo fantastisch vindt, begrijp ik nog steeds niet. Maar dat is ook niet waar ik mijn planner ga voor gebruiken. Ik ga hem namelijk gebruiken als agenda voor het nieuwe schooljaar. Ik kijk er nu al naar uit.

Wanneer de planner uitkwam twijfelde ik of ik er wel eentje zou kopen, omdat het toch wel een redelijk prijskaartje heeft voor een planner (die ik dan als agenda zou gaan gebruiken). Hierdoor miste ik de kans om de roze limited edition versie van de planner in handen te krijgen. In het begin was Mascha haar idee namelijk om enkel een planner uit te brengen die limited edition zou zijn. Een beperkt aantal planners dus die de mensen zouden kunnen kopen. De bedoeling was dat de planner na enkele maanden dan wel uitverkocht zou zijn. Dit was dus niet het geval. Alle planners waren namelijk in een paar dagen al de deur uit. Velen (waaronder ikzelf) hadden dus de kans nog niet gehad om de planner te kopen. Mascha kreeg hierdoor de vraag van duizenden fans om nog een planner te laten uitkomen zodat zij er dan ook een zouden kunnen kopen. Door de grote vraag naar meer planners besloot Mascha om een tweede versie van haar Mascha Planner uit te brengen die niet limited edition is en je dus wanneer je maar wilt kan kopen. Deze versie lijkt sprekend op de eerste, met uitzondering van de kleur ervan. De eerste limited edition versie was namelijk roos en de tweede versie is lila.

De planner wordt bij elkaar gehouden door een gouden ringband die ikzelf echt prachtig vind. De kleur is super mooi en de ringetjes zijn ook handig in gebruik. de omslag van de planner is gemaakt uit stevig karton, maar het is wel tamelijk soepel, dus geen echte harde kaft. De kleur van de omslag is lila en met gouden bolletjes erop. Op de voorpagina in het midden vanonder staat de naam van de planner geschreven, namelijk Mascha Planner. Dit is, net als de bolletjes en de ringband, goud. Er zijn velen die zich hieraan storen omdat het lijkt alsof de planner van Mascha is en niet van hun, maar dit heeft Mascha opgelost in de tweede versie van haar planner. Ze heeft er namelijk gouden letterstickers bijgedaan, zodat je zelf je naam op de planner kan plakken of om er een leuke quote op te schrijven. Je kan dus echt helemaal doen wat je wilt met deze planner.

Als ja de planner openslaat, dan zien we aan de achterkant van de voorpagina een opbergvakje waar een paar extra items in zitten. Er zit namelijk een notitieboekje, twee postkaartjes, een velletje met stickers van gouden letters en ook nog een met stickers van bolletjes, sterretjes en hartjes. Het vakje is ook erg handig als je iets extra wilt bewaren.

Hierna zien we de pagina’s met de maandoverzichten. Er zijn er in totaal 12, dus genoeg voor een heel jaar. Maar je kan zelf de maanden indelen en kiezen, waardoor je als je dat wilt een maand kan overslagen en je kan ook beginnen met welke maand je wilt. Ik begin bijvoorbeeld met september omdat ik mijn planner ga gebruiken als schoolagenda. De layout van de pagina’s is 7 vakjes horizontaal bij 6 vakjes verticaal. De weken beginnen op maandag. De kleuren verschillen elke maand en zijn pasteltinten.

Na de maandoverzichten komen de weekoverzichten. Masha heeft er speciaal meer voorzien dan nodig voor 1 jaar, zodat je pagina’s er kan uitscheuren als je verongeluk eentje verkeerd schrijft. De week begint op maandag en heeft 4 gelijke kolommen per pagina.Op de linkse pagina staat dus steeds maandag, dinsdag, woensdag en donderdag.Op de rechtse pagina staat steeds vrijdag, zaterdag, zondag en dan een notitie kolom.

De kleuren zijn hetzelfde als de maandoverzichten.In de kolommen staan lichte dotted regels, wat ik erg fijn vind want anders schrijf ik schuin en niet netjes. Een kolom bestaat uit 3 vakken, waarvan de bovenste het grootste is en de onderste 2 iets kleiner. Onderaan de vakken zijn er 8 bolletjes die naar eigen idee te gebruiken zijn (bijv. water drinken, mood bijhouden enz). Er zitten ook gouden stickers die precies passen in de bolletjes passen.

Op het einde zijn er ook nog 4 pagina’s met stickers. Je ziet hieronder de foto’s ervan. Persoonlijk vind ik ze heel mooi en makkelijk om te gebruiken het enige nadeel is dat je ze niet eruit kan nemen en naast je planner leggen terwijl je aan het plannen bent. Ze zitten namelijk vast in de planner. Je kan ze en wel uitscheuren en in het opbergvakje steken vooraan. Hireonder zie je de foto’s ervan.

DE VOOR EN NADELEN VAN DE PLANNER

VOOR – zelf in te delen – harde kaft – altijd verkrijgbaar – mooi design – overzichtelijk – personaliseerbaar

TEGEN – prijzig voor een simpele planner – groot op mee te nemen – geen bladwijzer

De planner kan je kopen bij bol.com voor een prijs van 24,95 euro.

zoeken bij tags
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon

Saskia from the blog

bottom of page