top of page

Mijn 18de verjaardag!

Wauw wat gaat de tijd toch snel voorbij! Gisteren was het weer 23 oktober en ja je kan het al raden, dat is MIJN VERJAARDAG! Dit jaar was het extra bijzonder. Het was namelijk mijn 18de verjaardag! Eindelijk volwassen ( wettelijk dan toch 😂 ).

Het voelt wel een beetje raar. Al die verantwoordelijkheden die er plots komen. Maar al een geluk dat niet alles plots drastisch verandert van de ene dag op de andere. Je bent wettelijk wel volwassen maar in het dagelijkse leven verandert er niet zo veel voor mij. Ik zit nog steeds in de middelbare school, doe nog steeds ballet en mijn dagen zien er nog steeds hetzelfde uit als vroeger. Behalve binnenkort dan, als ik mijn praktijk van de auto heb gehaald. Dan kan ik gaan en staan waar ik wil.

Mijn verjaardag viel dit jaar op een maandag. Wat een rotdag toch om op te verjaren! Niet alleen omdat het de eerste dag is van de schoolwerk maar ook omdat ik net op maandag een negende uur heb op school en dus een uurtje langer les dan op de andere dagen van de week. De school dag was dus lang en er kwam precies geen eind aan, maar wanneer het dan eindelijk half 5 was en de schoolbel ging, kon ik niet snel genoeg thuis zijn!

Maar mijn dag begon echt fantastisch! Ik stond op en mijn mama kwam me meteen een gelukkige verjaardag wensen. Ze zei dat ik moest meekomen omdat ze een verrassing had voor me. Ik moest de woonkamer binnengaan zonder het licht aan te doen. Ik was al meteen aan het denken waarom ik nu het licht niet mocht aandoen, maar als ik binnenkwam zag ik het al meteen. Heel het huis was versierd met ballonnen gevuld met helium en natuurlijk een grote gouden 18 ballon in de keuken! Er waren ook van die lichtjes en pomponnen opgehangen! En dan stond er nog een lightbox waar opstond: Happy birthday Saskia! Ik was echt super verrast en dankbaar! Zoveel moeite gedaan voor mij! Het was echt een prachtplaatje dat ik nooit meer zal vergeten! En nog eens heel erg bedankt aan mijn mama die er tot 3 uur ‘s nachts heeft aan gewerkt!

Na school had ik ook echt nog een topdag! We zijn namelijk uit gaan eten in een restaurant en het was super gezellig! Ik mijn broer en mijn ouders. Wat ik daar heb gegeten vond ik toch wel een beetje grappig! Frietjes met een curryworst! Echt een typisch kindergerecht en dat ga ik dan eten op mijn 18de verjaardag😂. Maar ik had er zoveel zin in en ik dacht; boeiend wat men denkt van dit, als ik hier zin in heb, dan ga ik hier van genieten! Zoals ik al zei, het was echt super leuk en dan daarna zijn we weer naar huis gegaan en hebben we gezellig tv gekeken.

Mijn dag was dus echt wel geslaagd! Het zal een dag zijn die ik nooit meer zal vergeten! Het was echt perfect!

Dit weekend is er nog een uitgebreider feest met de dichte familie en de cadeautjes die ik heb gekregen komen ook zeker nog online! Ik kijk er alvast naar uit!

In de vakantie ga ik nog naar Disneyland met mijn 3 beste vriendinnen, wat alvast een cadeau was die ik van mijn ouders heb gekregen! Kan niet wachten tot het zover is!

18 jaar worden was echt top voor mij!

zoeken bij tags
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon

Saskia from the blog

bottom of page