top of page

Urban Decay All Nighter Long Lasting Makeup Setting Spray

Zoals beloofd is hier het vervolg van de cadeaus die ik heb gekregen voor mijn verjaardag. Als je mijn blog volgt, weet je dat ik eerder al een review schreef over de Urban Decay Quickfix Hydra-Charged Prep Priming Spray. Dat was namelijk een cadeau dat ik van mijn ouders kreeg. Maar ik kreeg er nog eentje van hen, namelijk de Urban Decay All Nighter Long Lasting Makeup Setting Spray. Deze stond echt al een eeuwigheid op mijn verlanglijst! Je ziet hem echt overal voorbijkomen bij grote beautyguru's.ik was zo nieuwsgierig naar of een setting spray nu echt daadwerkelijk zijn effect leverde. Benieuwd, lees dan zeker verder?

De Urban Decay All Nighter Long Lasting Makeup Setting Spray is een van de setting sprays die wordt aangeboden door het merk Urban Decay. Naast deze zijn er ook nog 2 anderen, namelijk de Chill Cooling And Hydrating Makeup Setting Spray en de De-Slick Oil Control Makeup Setting Spray. De eerste spray gaat de oppervlakte van de huid verkoelen zodat je make-up langer blijft zitten, niet gaat vervagen, niet vlekt en niet in de fijne lijntjes gaat zitten. De tweede spray gaat je make-up onder controle houden en glans beperken.


De Urban Decay All Nighter Long Lasting Makeup Setting Spray is een gewichtsloze spray die geschikt is voor alle huidtypes en ervoor gaat zorgen dat je make up het veel langer kan volhouden. Je make up blijft tot 16 uur langer zitten en gaat niet vervagen, vlekken of in fijne lijntjes trekken. Je ziet er de hele dag uit alsof je net je make-up hebt aangebracht. Je make up zou dus zoals aangegeven in zijn naam de hele nacht moeten blijven zitten. Een flawless effect zou je zo kunnen zeggen.

De werking ervan is heel anders dan ik eerst dacht. Ik dacht dat de ingrediënten die in de flacon zitten er gewoon voor zouden zorgen dat de make-up als het ware wordt 'vastgeplakt' op je huid. Maar de werking van de spray is veel complexer dan dat. Er zit een hele technologie achter gescholen, die de temperature control technology wordt genoemd en waarbij de temperatuur van het huidoppervlak verlaagt word. Het resultaat hiervan is dat je make up op zijn plek wordt gehouden gedurende de dag/nacht, de huid ziet er gladder uit en de make up is levendiger.

Je gebruikt de spray na het aanbrengen van je make-up. Bij het aanbrengen is het belangrijk dat je eerst en vooral goed schud met de spray. Daarnaast is het ook nog belangrijk om de spray op een minimum afstand van 20 cm van je gezicht te houden. Dan kan het sprayen beginnen :) ! De verneveling zelf is fantastisch. Er is geen sprake van dikke druppels die de make-up zouden kunnen vervagen. Hij is heel gelijkmatig en trekt snel in de huid in. Wel jammer vind ik de geur die erbij vrij komt. Het is een heel chemische geur die ik zelf niet zo aangenaam vind, maar hij verdwijnt wel tamelijk snel.


Na gebruik blijf je dan achter met een glowy skin. Want ja, de spray laat je huid stralen! Er zitten geen glitters of glansdeeltjes in, maar je ziet wel degelijk dat het product de huid een gezonde glans geeft. Dat blijft ook zo, zelfs nadat de mist voorzichtig aan de lucht is opgedroogd.


Hierboven zie je een foto van mijn make-up. De eerste is gemaakt in de ochtend voordat ik de spray heb aangebracht. Op de tweede foto heb ik de spray aangebracht over heel mijn gezicht. Persoonlijk zie ik hier niet meteen een duidelijk verschil, maar het voornaamste doel is dan ook dat de make-up langer houdt, wat je dus niet zo direct kan waarnemen. De derde foto is genomen op het eind van de dag en hier kan je zien dat mijn make-up nog duidelijk goed aanwezig is, buiten dan op kleine plekjes zoals bijvoorbeeld de plekjes die worden bedekt door mijn concealer als puistjes. Maar verder ziet de make-up er nog heel goed uit voor het eind van de dag. Hij zit er nog zo goed als perfect op en mijn huid is glad en ziet er verzorgt uit.


Zelf gebruik ik de spray al een volle week nadat ik mijn make-up heb aangebracht en ik kan je nu al zeggen dat ik niet meer zonder kan. Het effect is echt duidelijk zichtbaar! mijn make-up blijft beter zitten, maar of hij nu echt zo goed blijft zitten zoals beloofd op de beschrijving, daar twijfel ik toch aan. Na een nachtje uitgaan of een flinke regenbui zal je make-up er toch wel zijn afgesleten vermoed ik. Als je een gewone dag hebt waarbij je niet te veel inspanningen doet, zal je wel een duidelijk positief effect ervaren. Ik zou de spray zeker aanraden aan anderen en hem zeker terug kopen wanneer mijne op is. Ik kan echt niet meer zonder.


De Urban Decay All Nighter is verkrijgbaar in 2 verschillende maten. De standaard maat van 118 ml en de travel size van 30 ml, die ideaal is voor onderweg en op vakantie. Beide zijn in België te verkrijgen bij ici paris xl of online op de webshop van urban decay.




zoeken bij tags
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon

Saskia from the blog

bottom of page