top of page

everyday make-up routine

De laatste jaren draag ik bijna elke dag make-up. Ik vind het super leuk om te doen en kan er soms wel uren mee bezig zijn om nieuwe dingen uit te proberen en nieuwe producten te testen. Maar op een gewone schooldag heb ik natuurlijk geen tijd om een uitgebreide make-up look te creëren. Ik spendeer liever een half uurtje nog in mijn bed in de plaats van met een mooie ooglook naar school te gaan. Ik vind het ook niet noodzakelijk om op school met uitgebreide make-up rond te lopen. Heb je dus niet zo veel tijd net als mijin de ochtend, dan is deze make up routine zeker iets voor jou! Een look om elke dag te dragen en meteen klaar.


Voor ik begin aan mijn make-up routine zorg ik ervoor dat mijn gezicht steeds grondig gereinigd is. Op deze manier zijn alle restjes make-up van de vorige dag zeker verwijderd en begin je met een propere huid. Het is ook zeer belangrijk als goede basis.


Hierna begin ik met mijn make-up. Het eerste wat ik steeds doe is een basis aanbrengen op mijn gezicht. Hiervoor gebruik ik de quickfix spray van Urban Decay. Wil je meer weten over deze spray? Check hier meer over de spray in mijn blogbericht.


Tijd voor foundation. Hiervoor gebruik ik de Urban Decay All Nighter Liquid Foundation. Deze breng ik eerst aan over mijn gehele gezicht met mijn vingers. Daarna blend ik het met mijn beautyblender. Dit geeft voor mij het mooiste en natuurlijkste effect.

Als je nog in de puberteit zit of veel last hebt van puistjes en onzuiverheden is deze stap essentieel. Het verbergen van hen. Velen doen dit met een cover stick, maar ik vind dit persoonlijk onhygiënisch. Ik gebruik hiervoor liever de M.A.C select cover-up concealer. Zoals je al leest is het dus een concealer, maar hij is zo dekkend dat hij perfect is voor het verbergen van puistjes of andere onzuiverheden. Het is een tube waardoor het product makkelijk en hygiënisch kan worden gebruikt en ik breng het aan door met mijn vinger op de onzuiverheden. Belangrijk is wel om je vinger telkens schoon te maken! Anders verspreid je het vuil en veroorzaak je nog meer onzuiverheden.

Concealer gebruik ik enkel wanneer het echt noodzakelijk is. Ik gebruik hiervoor de M.A.C mineralize concealer. Je kan deze makkelijk aanbrengen met het borsteltje van de verpakking. Hierna dep je met je vinger tot alles is ingeblend en het natuurlijk en fris oogt.

Zeker niet vergeten om alles te matteren met een setting poeder. Ik gebruik hiervoor liefst een transparant poeder, omdat mijn gezicht niet zo getint is. Het poeder dat ik gebruik is de MUA luxe set en reflect finishing kit. Aanbrengen doe ik met de real techniques powder brush.


Nadien breng ik om tijd te besparen de Bobbi Brown shimmer brick compact rose. Een prachtige highlighter die ook kan worden gebruikt als blush, omdat hij roos van kleur is. Zo bespaar je wat tijd door blush en highlighter aan te brengen in 1 stap. Voor het aanbrengen gebruik ik mijn real techniques blusher brush.


Daarna komt lippenstift. Niet steeds noodzakelijk, maar ik vind het wel een leuke extra touch. De laatste tijd gebruik ik de nude lippenstift taura van de collectie van Gigi Hadid bij Maybeline.

Als laatst gebruik ik de Urban Decay All Nighter Long Lasting Make-up Setting Spray. Deze zorgt ervoor dat je make-up extra lang blijft zitten. Wil je er nog meer over weten? Check dan hier zeker mijn vorige blogpost.

Zo is alles klaar en kan ik met een frisse snoet beginnen aan de dag. Het heeft me niet veel tijd gekost, wat handig is als je snel moet zijn in de ochtend. Een perfecte make-up routine voor werk of schooldagen.


Producten op een rijtje:

  • Urban Decay Quick Fix --- €32.90

  • Urban Decay All Nighter Liquid Foundation --- €37.90

  • Beautyblender --- €18.50

  • M.A.C Select Cover-Up Concealer --- €19.00

  • M.AC Mineralize Concealer --- €22.00

  • MUA Luxe Set & Reflect Kit --- €7.49

  • Real Techniques Bold Metals 100 Arched Powder Brush --- €25.00

  • Bobbi Brown Shimmer Brick Compact ---- €49.50

  • Real Techniques Blush Brush --- €15.00

  • Maybeline Gigi Hadid 10 Taura Lipstick --- €9.99

  • Urban Decay All Nighter --- €32.90

zoeken bij tags
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon

Saskia from the blog

bottom of page