top of page

Wat een verandering!

Nieuw jaar, nieuw haar! Nu het nieuwe jaar is aangebroken vond ik het het perfecte moment voor een grote verandering. Raad eens wat? Vanaf heden ben ik geen blondine meer! Wat een big change in mijn uiterlijk! Ik denk al een hele lange tijd na om af te stappen van mijn blonde haren, maar ik had nooit de moed om het nu ook echt te laten kleuren. Ik was steeds aan het twijfelen en dacht : “Wat als het niet mooi gaat zijn? Wat als anderen het niet mooi vinden? Wat gaat mijn omgeving hiervan zeggen?” Maar toen kwam het plots bij me op dat ik dit helemaal niet doe voor anderen. Ik doe dit voor mezelf, omdat ik het graag wil. Als ik me er goed bij voel dan moet ik mijn gevoel volgen en geen rekening houden met wat anderen hun mening zou kunnen zijn. Anderen zullen er altijd een mening over hebben, of ze nu slecht is of goed. Het belangrijkste is dat ik mijn gevoel volg en luister naar mezelf. Toen ik bij de kapper aankwam, was ik super nerveus en eigenlijk nog altijd stiekem een beetje aan het twijfelen of het nu wel zo’n goed idee was. Tegelijkertijd was ik nieuwsgierig naar hoe ik er zou gaan uitzien met mijn bruine haar, waardoor ik het toch niet kon bedwingen om er voor te gaan. Vroeger had ik zoiets nooit gedurfd. Ik zou veel te onzeker geweest zijn om zo’n grote verandering aan mijn uiterlijk te laten gebeuren. Ik zou 24/7 druk maken over wat anderen ervan zouden denken. Maar nu niet meer. Ik heb besloten dat ik mag zijn wie ik wil zijn en trots mag zijn op mezelf daarvoor. De kleur werd op mijn haar gezet. Beetje bij beetje zag je mijn haar donkerder en donkerder worden. Ik vond het super spannend en begon heel erg te twijfelen of ik wel de juiste beslissing had genomen. Het was heel raar om mijn haar plots zo donker te zien. Ik ben gewoon om naar een meisje met lichte blonde haren te kijken in de spiegel. Toen ik daar in de kappersstoel zat was het wel heel confronterend om plots een meisje te zien met donkerbruin haar. Maar het was toch te laat om er nog iets aan te veranderen, dus kon ik enkel nog afwachten tot het resultaat. Na een tijdje werd ik het meer en meer gewoon en kon ik mijn kalmte weer terug vinden. Mijn kleuring werd uit mijn haar gespoeld. Mijn haar werd gewassen, geknipt en dan uiteindelijk nog droog geblazen. Toen ik het eindresultaat zag was ik heel blij! Ik moet toegeven het is wennen in het begin, maar ik ben uiteindelijk toch heel erg blij met de keuze die ik heb gemaakt. Volgende keer mag het misschien net ietsje lichter, maar dat is slechts een detail. Vanaf nu geen blonde meid meer, maar een brunette die er fier op is ☺️.


Resultaat:

zoeken bij tags
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon

Saskia from the blog

bottom of page